Vil man ind på det amerikanske ølmarked, er det tilsyneladende en god idé at få styr på ernæringsindholdet.
Ifølge en ny undersøgelse offentliggjort af den amerikanske organisation Beer Institute mener 75 pct. af amerikanskere over 21 år – som udgør den amerikanske lavalder for at købe alkohol – nemlig, at alkoholiske drikkevarer bør angive ernæringsindholdet på etiketten.
Tallet baserer sig på en rundspørge foretaget af analysebureauet Quant Strategies i forbindelse med kampagnen Brewers' Voluntary Discosure Initiative, der arbejder for mere transperans for ernæringen i alkoholiske drikkevarer.
Foruden at tre ud af fire amerikanere efterspørger klarere deklarering, meldte 60 pct. af de adspurgte i rundspørgen, at der var større sandsynlighed for, at de ville købe et produkt, hvis ernæringssammensætningen fremgik af etiketten.
"Amerikanere ønsker at være bedre informeret om den alkohol, som de indtager – særligt når det gælder ernæringssammensætningen og alkohol-indholdet," siger seniorkonsulent hos Quadrant Strategies Max Steinhorn i en skriftlig kommentar.
Rundspørgen fandt også, at op med 77 pct. af amerikanere vil støtte vin- og spiritusproducenter, som tog vareklareringen seriøst.
Verdens største bryggeri udlover gratis vaccine-bajer