FødevareWatch

Starbucks i USA mangler vigtige ingredienser, mad-varer og sugerør

Den amerikanske kaffekæmpe er nu under hård beskydning på sociale medier for at mangle vigtige ingredienser i populære drinks.

Foto: Peter Hove Olesen / Ritzau Scanpix

I  USA har både kunder og baristaer klaget på sociale medier om en mangel på vigtige ingredienser i de populære Starbucks drinks såsom fersken- og guava juice men også en mangel på koldbrygget kaffe, iskaffe, morgenmad og selv kopper, låg og sugerør.

Det skriver New York Times.

Starbucks har ellers ikke lidt tab under pandemien, hvor man har skiftet fokus fra at være et sted, hvor folk kunne sidde og arbejde og tale i lang tid til at være en friktionsløs transaktion, hvor kunder kan bestille igennem apps og "drive throughs". På en video på TikTok kan man se en gruppe ansatte skrige i frustration over en mangel på ingredienser inklusive fløde og angiveligt alt mad.

En talskvinde fra Starbucks sagde, at firmaet oplever midlertidige forsyningsproblemer med nogle af sine produkter. Starbucks arbejder med sine leverandører for at løse problemet.

Der har tidligere været indikationer på, at der kunne opstå forsyningsproblemer ved Starbucks.

"Jeg forudser, at vi bliver nødt til at gøre lidt mere for at investere og hjælpe vores forsyningspartnere, uanset om det er ansatte som de har brug for til produktion eller ansatte de har brug for til distribuering og transport," sagde Kevin Johnson administrerende direktør ved Starbucks tilbage i slut april.

Allerede i slutningen af maj rapporterede kunder og baristaer om mangel på vigtige ingredienser eller mad i butikkerne i hele USA.

Rema-chef Henrik Burkal efter vækstår: Vi går frem på en trist baggrund

Britisk supermarked møder modstand over usund mad

Coop vinker farvel til mundbindet men beholder visse coronatiltag 

Mere fra FødevareWatch

Isproducenterne melder klar til at kæmpe om sommermarkedet

De danske isproducenter forventer, at de får en af de bedste sæsoner nogensinde, og alle har de en formel for, hvordan de skal vinde danskernes gunst. Der er dog ikke én formel, der er ens, men der er utallige nye produkter og tiltag på vej.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier