FødevareWatch

Unilevers salgsvækst hjulpet af rengøringsprodukter

Unilever, der står bag brands som Dove, Lipton, Knorr og en lang række andre hurtigt omsættelige forbrugsvarer, fik en højere end ventet salgs- og volumenvækst i første kvartal, idet selskabet var hjulpet af salg af rengøringsprodukter.

Foto: PIROSCHKA VAN DE WOUW/REUTERS / X80002

Den underliggende salgsvækst blev på 5,7 pct. i første kvartal, hvilket er betydeligt over analytikerprognosen indsamlet af Bloomberg News på 3,37 pct.

Den underliggende volumen er steget med 4,7 pct., hvor analytikerne kun havde ventet 2,83 pct.

Unilever drager fordel af et stærk salg af rengøringsprodukter såsom Cif og Domesto, og dermed vises de samme stærke takter som hos rivalen Reckitt Benckiser, der også viste en bedre end ventet udvikling i sin hygiejnedivision.

Højere omkostninger vil føre til lavere rentabilitet i første halvår, selvom Unilever forventer at komme igen og øge indtjeningsmarginalen i helåret.

Unilever meddeler også, at selskabet vil købe egne aktier tilbage for op til 3 mia. euro.

Lov om betalingsfrister får blandet modtagelse

Britisk te-salg voksede under pandemien  

Mere fra FødevareWatch

Isproducenterne melder klar til at kæmpe om sommermarkedet

De danske isproducenter forventer, at de får en af de bedste sæsoner nogensinde, og alle har de en formel for, hvordan de skal vinde danskernes gunst. Der er dog ikke én formel, der er ens, men der er utallige nye produkter og tiltag på vej.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier