Unilevers salgsvækst hjulpet af rengøringsprodukter

Unilever, der står bag brands som Dove, Lipton, Knorr og en lang række andre hurtigt omsættelige forbrugsvarer, fik en højere end ventet salgs- og volumenvækst i første kvartal, idet selskabet var hjulpet af salg af rengøringsprodukter.
Foto: PIROSCHKA VAN DE WOUW/Ritzau Scanpix
Foto: PIROSCHKA VAN DE WOUW/Ritzau Scanpix
Af Ritzau Finans

Den underliggende salgsvækst blev på 5,7 pct. i første kvartal, hvilket er betydeligt over analytikerprognosen indsamlet af Bloomberg News på 3,37 pct.

Den underliggende volumen er steget med 4,7 pct., hvor analytikerne kun havde ventet 2,83 pct.

Unilever drager fordel af et stærk salg af rengøringsprodukter såsom Cif og Domesto, og dermed vises de samme stærke takter som hos rivalen Reckitt Benckiser, der også viste en bedre end ventet udvikling i sin hygiejnedivision.

Højere omkostninger vil føre til lavere rentabilitet i første halvår, selvom Unilever forventer at komme igen og øge indtjeningsmarginalen i helåret.

Unilever meddeler også, at selskabet vil købe egne aktier tilbage for op til 3 mia. euro.

Lov om betalingsfrister får blandet modtagelse

Britisk te-salg voksede under pandemien  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter