FødevareWatch

Britisk te-salg voksede under pandemien

Da briterne ikke længere havde mulighed for at gå ned på deres lokale pubber, blev de i stedet hjemme og drak mere te.

Foto: Tina Nielsen / Ritzau Scanpix

Ifølge UK Tea and Infusions Associations tyske presseagentur voksede markedet for britisk te med fem til ti procent under coronakrisen. Det skriver Handelsblatt.

Hjemmearbejde, restriktioner og udgangsforbud var de primære årsager til, at den britiske te-industri fik vind i sejlene under pandemien. Især drak briterne mere sort te, og deres forbrug af teposer steg med 50 pct.

Undersøgelser viser, at tendensen vil fortsætte.

"Markedsandelen for te vil fortsætte med at vokse, når forbrugerne fortsætter med at arbejde hjemmefra," siger Sharon Hall, der er direktør i UK Tea and Infusions Association.

Bryggerier: Coronakrisen har gjort specialøl til hvermandseje 

Mere fra FødevareWatch

Tre restauranter lukker grundet smitte i populær ferieby

Tre restauranter i Skagen har valgt at lukke, fordi deres personale er ramt af smitte med coronavirus efter en af årets travleste turistuger i byen. Der kan endnu ikke aflæses en generel smittestigning i SSI's tal, men en ekspert opfordrer til at holde øje med smittesituationen.

Freshland lander sit første overskud i coronaår

Frugtkasse-selskabet Freshland har sidste år 13-doblet sin omsætning. Det er især coronapandemien, der har haft en positiv effekt, ligesom flere forbrugeres bevidsthed har ændret sig, lyder det fra selskabets adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier