FødevareWatch

Britisk te-salg voksede under pandemien

Da briterne ikke længere havde mulighed for at gå ned på deres lokale pubber, blev de i stedet hjemme og drak mere te.

Foto: Tina Nielsen / Ritzau Scanpix

Ifølge UK Tea and Infusions Associations tyske presseagentur voksede markedet for britisk te med fem til ti procent under coronakrisen. Det skriver Handelsblatt.

Hjemmearbejde, restriktioner og udgangsforbud var de primære årsager til, at den britiske te-industri fik vind i sejlene under pandemien. Især drak briterne mere sort te, og deres forbrug af teposer steg med 50 pct.

Undersøgelser viser, at tendensen vil fortsætte.

"Markedsandelen for te vil fortsætte med at vokse, når forbrugerne fortsætter med at arbejde hjemmefra," siger Sharon Hall, der er direktør i UK Tea and Infusions Association.

Bryggerier: Coronakrisen har gjort specialøl til hvermandseje 

Mere fra FødevareWatch

EU-lovgivning vil koste fødevarebranchen 140 millioner kroner

Det vil i gennemsnit koste alle fødevarevirksomheder et par tusinde kroner at overgå til nye regler om betalingsfrister og ansvarlig handel. De årlige omkostninger er dog reduceret kraftigt ved dansk beslutning om overimplementering, anslår Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Venstre vil åbne restauranter uden coronapas

Som et af fem konkrete forslag til en hurtigere genåbning vil Venstre have åbnet for både udendørs og indendørs servering på restauranter uden coronapas, når der senere på ugen skal forhandles om yderligere åbning af samfundet.

Corona har bremset Nettos vækst i Polen

Hvor det tyske marked under pandemien minder om danskernes indkøbsmønster, ser billedet anderledes ud i Nettos polske butikker. Nettos direktør, Michael Løve, løfter sløret for årets gang i kædens udenlandske filialer.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier