Detailkæder spiller nøglerolle for dansk magtposition på plantemarked

Danmark skal producere og udvikle flere plantebaserede produkter til det internationale marked, og detailkæderne er en vigtig brik, hvis det skal lykkedes. Det gavner både Danmark og kædernes pengepunge, hvis man spørger direktør i tænketank.
De plantebaserede hylder skal være spækfyldte med danske innovative produkter. Danmark skal nemlig være stormagt på plantemarked. | Foto: Laura Bisgaard Krogh/Ritzau Scanpix
De plantebaserede hylder skal være spækfyldte med danske innovative produkter. Danmark skal nemlig være stormagt på plantemarked. | Foto: Laura Bisgaard Krogh/Ritzau Scanpix

Detailkæder er en vigtig brik, hvis Danmark skal være en stormagt på det plantebaserede fødevaremarked.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter