FødevareWatch

Detailkæder spiller nøglerolle for dansk magtposition på plantemarked

Danmark skal producere og udvikle flere plantebaserede produkter til det internationale marked, og detailkæderne er en vigtig brik, hvis det skal lykkedes. Det gavner både Danmark og kædernes pengepunge, hvis man spørger direktør i tænketank.

De plantebaserede hylder skal være spækfyldte med danske innovative produkter. Danmark skal nemlig være stormagt på plantemarked. | Foto: Laura Bisgaard Krogh/Ritzau Scanpix

Detailkæder er en vigtig brik, hvis Danmark skal være en stormagt på det plantebaserede fødevaremarked.

Det mener direktør og medstifter i Tænketanken Frej, Marie-Louise Boisen Lendal, der i samarbejde med Landbrug og Fødevarer og Vegetarisk forening netop har fremlagt et nyt plantestrategi-initiativ.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier