FødevareWatch

Måltidskassekoncern mere end fordobler omsætningen

Tyske Hellofresh, der i år er ankommet på det danske marked for måltidskasser, melder om meget stor vækst under coronanedlukningerne i hele Europa.

Foto: PR / Hellofresh

Med en fremgang i antallet af brugere på 114 pct. til i alt 19,5 millioner abonnenter, og en omsætning, der i tredje kvartal lå 120 pct. over samme kvartal sidste år, har den tyske Hellofresh-koncern haft særdeles god gavn af, at mennesker over hele Europa har været ramt af nedlukninger.

Ifølge Financial Times nåede omsætningen i kvartalet 970 mio. euro, svarende til 7,22 mia. kr.

Ifølge stifter og topchef Dominik Richter har Hellofresh set en "afgørende forandring i (forbrugernes) adfærd", som han forventer vil vare ved i tiden - også efter covid-19 er kommet under kontrol.

Global måltidskassekæmpe lander på det danske marked

I den tidlige fase under corona var Hellofresh ifølge mediet nødsaget til at stoppe for indtaget af nye kunder, fordi forsyningskæderne på tværs af landegrænser ikke kunne opretholdes. Siden har koncernen skaleret sin kapaciteter op, og på tværs af 14 lande er der i alt blevet ansat 3000 mennesker.

I det største Hellofresh-marked USA er man i færd med at opføre to såkaldte fulfilment centre.

Sidste efterår satte Hellofresh nål i det nordiske marked, da man først lancerede sine måltidskasser i Sverige. I juni ankom kasserne også til Danmark, hvor de nu er at finde i konkurrence med måltidskasser fra aktører som Aarstiderne, Nemlig.com, Retnemt, Coop Mad, Simple Feast og Skagenfood.

Tysk måltidskoncern opjusterer efter covid-19-pandemi

Tysk måltidskassekoncern i hopla på grund af virusudbrud

Tysk måltidskasseselskab er flyvende efter opløftende indtjening

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier