Global måltidskassekæmpe lander på det danske marked

Sidste år ankom tyske Marley Spoon, og nu sætter Hellofresh også nål i det danske måltidskasselandkort. Direktøren har ambition om at gøre konceptet til det største i Danmark.
Foto: PR / Hellofresh
Foto: PR / Hellofresh

Omkring ni måneder efter at måltidskassekoncernen Hellofresh med Kristian Hald i front etablerede et nordisk kontor i København, er man fra tirsdag klar til at erobre det i forvejen velassorterede marked herhjemme.

"I Danmark har vi et meget etableret marked for måltidskasser, men vi føler os sikre på, at vi med vores koncept kan tilbyde en større fleksibilitet og et mere enkelt koncept, der kan opfylde danskernes behov, når det kommer til friske hjemmelavede måltider,” siger Kristian Hald, adm. direktør for Hellofresh i Danmark og Sverige, i en udsendt pressemeddelelse.

Måltidskasserne kan fra start bestilles til enten to eller fire personer, og kunderne kan vælge mellem tre-fem aftensmåltider pr. uge.

Prisen for en måltidskasse med tre ugentlige aftensmåltider til to personer lyder på 400 kr. eksklusive levering, som er sat til 29 kr. For øjeblikket er der fire forskellige kasser at vælge mellem, og der kan sættes måltider sammen ud fra 12 opskrifter.

Vil være dansk markedslader

Til Børsen siger Kristian Hald, at Hellofresh, der i forvejen er at finde i 13 lande, vil slå de største aktører Aarstiderne, Nemlig, Coop og Skagenfood.

"Vi har en klar ambition om at blive den største spiller i Danmark inden for en kort årrække. Det er klart planen, og det kommer selvfølgelig til at kræve en vis investering," siger Kristian Hald til avisen.

Hellofresh blev grundlagt i Berlin i 2011 og har siden 2017 været noteret på børsen i Frankfurt.

I 2019 omsatte koncernen, der har selskaber i lande som USA, Storbritannien, Australien, Tyskland og Holland for 13,4 mia. kr. I første kvartal af 2020 leverede selskabet ifølge eget udsagn 111 millioner måltider til 4,18 millioner aktive kunder på verdensplan.

Ifølge Kristian Hald er det i høj grad fleksibiliteten, der skal lokke nye kunder til og sikre, at de bliver hængende.

"Med øget fleksibilitet, valgfrihed og alsidige opskrifter tilpasset hver enkelt husstands behov, mener vi, at vi kommer på markedet med et unikt produkt. Og som dansk direktør i Norden i en verdensomspændende virksomhed glæder jeg mig rigtig meget til at bygge videre på den svenske succes og hjælpe danskerne med at finde glæde i hjemmekøkkenet og gøre aftensmaden til det bedste tidspunkt på dagen," siger Kristian Hald i meddelelsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter