FødevareWatch

Kamp om kyllingevelfærd går tilsyneladende uden om frysedisken

Rema 1000 er kommet i modvind, fordi kæden ikke ønsker at opstille klare ambitioner for udfasningen af de såkaldte turbokyllinger, men hos Lidl og Aldi, der begge får ros af bl.a. Anima, omfatter indsatsen indtil videre ikke de kyllinger, som sælges på frost.

De ferske kyllinger er på agendaen, når der i kampagnen mod Rema 1000 tales dyrevelfærd. Kyllingerne på frost er ikke at se i kolonnerne, og det samme gælder hos konkurrenterne, hvor frostsortimentets velfærdsfremtid ikke har en dato. | Foto: Joachim Adrian

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Finsk drikkevarekæmpes nordiske øleventyr skal begynde i Assens

INDBLIK: Med en købsaftale på Bryggeriet Vestfyen er den finske ølkæmpe Olvi på vej ind til Danmark. Det sker med en ambition om at gøre det traditionsrige, men underskudsramte, bryggeri til en "voksende spiller" – og samtidig få sat en fod i Skandinavien.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier