Kamp om kyllingevelfærd går tilsyneladende uden om frysedisken

Rema 1000 er kommet i modvind, fordi kæden ikke ønsker at opstille klare ambitioner for udfasningen af de såkaldte turbokyllinger, men hos Lidl og Aldi, der begge får ros af bl.a. Anima, omfatter indsatsen indtil videre ikke de kyllinger, som sælges på frost.
De ferske kyllinger er på agendaen, når der i kampagnen mod Rema 1000 tales dyrevelfærd. Kyllingerne på frost er ikke at se i kolonnerne, og det samme gælder hos konkurrenterne, hvor frostsortimentets velfærdsfremtid ikke har en dato. | Foto: Joachim Adrian
De ferske kyllinger er på agendaen, når der i kampagnen mod Rema 1000 tales dyrevelfærd. Kyllingerne på frost er ikke at se i kolonnerne, og det samme gælder hos konkurrenterne, hvor frostsortimentets velfærdsfremtid ikke har en dato. | Foto: Joachim Adrian

I den seneste uge er Rema 1000 kommet i unåde hos dyreorganisationen Anima, da de modsat andre aktører ikke har fremlagt en klar plan for udfasningen af de hurtigtvoksende kyllinger fra køledisken.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også