FødevareWatch

Kamp om kyllingevelfærd går tilsyneladende uden om frysedisken

Rema 1000 er kommet i modvind, fordi kæden ikke ønsker at opstille klare ambitioner for udfasningen af de såkaldte turbokyllinger, men hos Lidl og Aldi, der begge får ros af bl.a. Anima, omfatter indsatsen indtil videre ikke de kyllinger, som sælges på frost.

De ferske kyllinger er på agendaen, når der i kampagnen mod Rema 1000 tales dyrevelfærd. Kyllingerne på frost er ikke at se i kolonnerne, og det samme gælder hos konkurrenterne, hvor frostsortimentets velfærdsfremtid ikke har en dato. Foto: Joachim Adrian

I den seneste uge er Rema 1000 kommet i unåde hos dyreorganisationen Anima, da de modsat andre aktører ikke har fremlagt en klar plan for udfasningen af de hurtigtvoksende kyllinger fra køledisken.

Det har resulteret i en kampagne mod kæden på både de sociale medier og i landets dagblade, hvor organisationen forsøger at lægge pres på kædens planer om at udfase racen Ross 308.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier