FødevareWatch

Dragsbæk høster overskud på 40 millioner – men eksport bliver smadret af corona

Thisted-virksomheden Dragsbæk ville bygge videre oven på et solidt resultat for 2019, men planerne er blevet kastet op i luften. "Salg til eksport er hårdt ramt," siger direktør.

Dragsbæk står blandt andet bag mærkerne Bakkedal og Ama samt private label, der bliver solgt i detailkæderne. Derudover sælger Dragsbæk til industri og foodservice. | Foto: PR/Dragsbæk

Mens margarinemarkedet i Danmark igennem mange år har været faldende, har Thisted-producenten Dragsbæk i stedet kigget ud over landets grænser for at finde ny vækst.

Strategien førte til vokseværk i 2019, som fortsatte i de første måneder af 2020. Men coronakrisen har stukket en kæp i hjulet for ekspansionstogtet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier