En kold læskedrik, der smager af ingefær og lime eller hyldeblomst og citron baseret på kaffe, er opskriften bag Ayoola, en iværksættervirksomhed, der har fået en investering fra mad- og restaurantkæden Cofoco.
Cofoco har købt sig ind til en ejerandel på 25-33,32 pct., ifølge CVR.
"Vi entrerer ikke markedet for at erstatte kaffen, som danskerne allerbedst kender den. Vores ønske er derimod at skubbe til den gængse opfattelse af, hvordan kaffe skal smage – og hvordan, hvor og hvornår kaffe kan drikkes. Vi bidrager med et supplement til kaffen og et naturligt alternativ til energidrikken, hvor vi bruger den bundsolide og velkendte energiressource, der er i kaffe," fortæller medstifter Mathias Wehlitz i en pressemeddelelse.
Iskold kaffe er blevet brandvarmt hos Peter Larsen
Ambitionen er, at kaffedrikken skal udbredes til Skandinavien og Tyskland i løbet af 2019. Indtil videre er 30.000 kaffedrikke blevet langet over disken, og de sælges bl.a. hos Brøchner-hotellerne, Riccos kaffebarer, Cofoco, Kioskh og Gló i hovedstadsområdet.
Selskabet har indtil nu fokuseret på København, hvor de tre stiftere, Nicolas Förderer, Casper Seedorff og Mathias Wehlitz, også selv kommer fra.
Kaffedrikken er økologisk og består af kaffe, agavesirup og frugt.
Madklubben-ejer ramte bunden flere gange før succesen kom
Cofoco investerede millioner i egen solcellepark - nu er kæden selvforsynende
Cofoco og partner dybt uenige om fremtid i takeaway-selskab