FødevareWatch

Cofoco kaster penge efter kaffe-iværksættere

Iværksættervirksomheden Ayoola, der laver koldbrygget kaffe med smag, har fået Cofoco med i ejerkredsen. Målet er, at kaffedrikken skal ramme Skandinavien og Tyskland i 2019.

Foto: PR

En kold læskedrik, der smager af ingefær og lime eller hyldeblomst og citron baseret på kaffe, er opskriften bag Ayoola, en iværksættervirksomhed, der har fået en investering fra mad- og restaurantkæden Cofoco.

Cofoco har købt sig ind til en ejerandel på 25-33,32 pct., ifølge CVR.

"Vi entrerer ikke markedet for at erstatte kaffen, som danskerne allerbedst kender den. Vores ønske er derimod at skubbe til den gængse opfattelse af, hvordan kaffe skal smage – og hvordan, hvor og hvornår kaffe kan drikkes. Vi bidrager med et supplement til kaffen og et naturligt alternativ til energidrikken, hvor vi bruger den bundsolide og velkendte energiressource, der er i kaffe," fortæller medstifter Mathias Wehlitz i en pressemeddelelse.

Iskold kaffe er blevet brandvarmt hos Peter Larsen

Ambitionen er, at kaffedrikken skal udbredes til Skandinavien og Tyskland i løbet af 2019. Indtil videre er 30.000 kaffedrikke blevet langet over disken, og de sælges bl.a. hos Brøchner-hotellerne, Riccos kaffebarer, Cofoco, Kioskh og Gló i hovedstadsområdet.

Selskabet har indtil nu fokuseret på København, hvor de tre stiftere, Nicolas Förderer, Casper Seedorff og Mathias Wehlitz, også selv kommer fra.

Kaffedrikken er økologisk og består af kaffe, agavesirup og frugt.

Madklubben-ejer ramte bunden flere gange før succesen kom

Cofoco investerede millioner i egen solcellepark - nu er kæden selvforsynende

Cofoco og partner dybt uenige om fremtid i takeaway-selskab 

Mere fra FødevareWatch

Sløv sagsbehandling bremser fastfoodkædes udvidelse

Fastfoodkæden Sunset Boulevard har i år haft planer om at åbne seks til otte restauranter rundt om i Danmark. De planer er dog blevet skudt til hjørne på grund af lange ventetider på en byggesagsbehandler og byggetilladelser.

EU-lovgivning vil koste fødevarebranchen 140 millioner kroner

Det vil i gennemsnit koste alle fødevarevirksomheder et par tusinde kroner at overgå til nye regler om betalingsfrister og ansvarlig handel. De årlige omkostninger er dog reduceret kraftigt ved dansk beslutning om overimplementering, anslår Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Venstre vil åbne restauranter uden coronapas

Som et af fem konkrete forslag til en hurtigere genåbning vil Venstre have åbnet for både udendørs og indendørs servering på restauranter uden coronapas, når der senere på ugen skal forhandles om yderligere åbning af samfundet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier