Serviceselskabet ISS står i kølvandet på et kursfald, der har sat selskabet fire år tilbage, klar med en ny strategi, som skal skære selskabets tilstedeværelse globalt fra 44 til 31 lande. Det kommer også til at betyde, at medarbejdertallet vil dale fra 500.000 til 400.000. Samtidig halveres antallet af kunder.
Det fortæller ISS' topchef Jeff Gravenhorst til Finans.
I den nye strategi indgår også et investeringssats på de kunder, som tilbyder større kontrakter og længere partnerskaber. Målet er en højere organisk vækst og en bedre indtjening, lyder det.
"Det er smartere for os at realisere de penge og ledelsesressourcer og kanalisere dem over i det område, vi kan se er lykkedes for os," siger Jeff Gravenhorst til avisen, der hertil forklarer, at nøglekunderne taler ind i ambitionen om at sælge flere services til samme kunde, så selskabet ikke blot står for rengøringen hos kunden, men hele pakken.
ISS er blandt de største spillere på kantinemarkedet i Danmark.
Direktør i Kokkenes Køkken ser store forandringer i kantinemarkedet
ISS får fem-årig kontrakt med britisk bank
ISS-rival løfter overskuddet - vokser voldsomt i Nordamerika