Arla brager frem på fjerne markeder

Mens Arlas salg i Europa blev blæst baglæns i 2016, fortsætter mejerikoncernen med at accelerere på en række fjerne vækstmarkeder.
Ppeder Tuborgh og Åke Hantoft. | Foto: Jens Dresling/Polfoto
Ppeder Tuborgh og Åke Hantoft. | Foto: Jens Dresling/Polfoto
AF LARS ATTRUP

En dyb krise i europæisk mejeriindustri bombede i 2016 Arlas omsætning på nærmarkederne 3,5 mia. kr. tilbage. Til gengæld accelererede mejerikoncernen på en lang række fjerne vækstmarkeder i Asien, Afrika og Mellemøsten.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også