Arla-konkurrent skruer op for 'hollandsk dame' i Kina

Det hollandske andelsmejeri Frieslandcampina har succes i Kina, hvor selskabet er til stede med brandet "hollandsk dame".
Roelof Joosten overtog direktørstolen i Frieslandcampina fra nuværende Carlsberg-topchef Cees 't Hart i 2015. | Foto: FrieslandCampina/PR
Roelof Joosten overtog direktørstolen i Frieslandcampina fra nuværende Carlsberg-topchef Cees 't Hart i 2015. | Foto: FrieslandCampina/PR

Den hollandske mejerikæmpe Frieslandcampina har tidligere meldt om enorme forventninger til omsætningsvæksten i Kina i de kommende år, og det bliver nu intensiveret efter et stærkt 2016 på det kinesiske marked.

Det skriver mediet Global Times, der fokuserer på Kina.

Ifølge andelsmejeriets adm. direktør Roelof Joosten, der overtog posten fra nuværende Carlsberg-topchef Cees 't Hart i 2015, har Frieslandcampina oplevet en "tocifret" vækst på det kinesiske marked i 2016, hvilket er over selskabets egne forventninger. Derfor skruer man nu også op for indsatsen og går ind i fem nye provinser i det østlige og sydlige Kina med brandet 'Dutch Lady' eller hollandsk dame.

Dutch Lady er mejeriprodukter, der udviklet af FrieslandCampinas joint venture med China Huishan Dairy Holdings Co, som blev etableret i april 2015. Produktserien ramte officielt det kinesiske marked i september 2016, hvor modtagelsen angiveligt har været god. Produktserien bruger lokal kinesisk mælk og hollandsk kvalitetskontrol.

Det ekstraordinære fokus på Kina er ikke så opsigtvækkende, når det tages i betragtning, at det asiatiske land er det hurtigst voksende marked for Frieslandcampina.

Frieslandcampina vil hæve prisen på frilandsmælk

FrieslandCampina bekræfter pakistansk milliardopkøb

FrieslandCampina udskifter halvdelen af bestyrelsen

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også