
”Den helt korte forklaring på tilbagegangen hedder Rusland. Vi er helt naturligt - med de rogn- og kaviarprodukter som vi laver - meget eksponeret mod det russiske marked. Det er gamle sovjet-produkter kan man sige, og de spiser fortsat meget rogn og kaviar i det område, og derfor har embargoen ramt os særdeles hårdt,” lyder det særdeles konkrete svar fra adm. direktør, Henning Priess, da FødevareWatch fanger ham til et par kommentarer på det nyligt aflagte regnskab.
”Vi mangler nok omkring 35 pct. af vores omsætning, som i stor stil var eksponeret mod Rusland, og når den så forsvinder fra den ene dag til den anden, så er det klart at det gør ondt,” lyder det videre fra direktøren.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app