FødevareWatch

Friland: Produktudvikling skal åbne nye markeder

Verdens største økologiske slagteri tager tilløb til at få hul på vigtigt USA-marked. Friland, der hører under Danish Crown, har formået at løfte omsætningen en smule i seneste regnskabsår.

Claus Hein overtog posten som adm. direktør i friland i februar og har haft masser af brandslukning på programmet. Foto: PR/Morten Fauerby // MONTGOMERY

Meget brandslukning og mindre tid til jagt på nye markedsmuligheder har præget året i verdens største økologiske slagteri, Friland.

Under vingerne på slagterikoncernen Danish Crown har virksomheden gennem flere år haft internationale ambitioner om at løfte salget af økogrise og -køer ud over de tre store markeder Danmark, Tyskland og Frankrig.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier