FødevareWatch

Arla kom solidt igennem de første seks måneder af 2019

Hurtigere end forventet kan Arla se de første resultater af effektiviseringsprogrammet Calcium, og seks måneder før tid er mejerkoncernen allerede tæt på at have nået målene for 2019. Det fremgår af halvårsregnskabet, hvor man også har leveret et plus på næsten én mia. kr.

Foto: Jens Dresling

Af det netop offentliggjorte regnskab fremgår det, at det såkaldte transformationsprogram Calcium har leveret resultater hurtigere end forventet, og at Arla derfor allerede nu tæt på målet for helåret.

Koncernens omsætning steg i årets første seks måneder med to pct. til 5,2 mia. euro, sammenlignet med 5,1 mia. euro i første halvår af 2018. Det var ifølge regnskabsmeddelelsen drevet af en vækst i selskabets strategiske brands, Arla Lurpak, Castello osv. på 4,6 pct. og at man havde held med at løfte priserne på sine varer over for kunderne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier