Arla-direktør: Vores ejerform er trendy

Peder Tuborgh, adm. direktør i Arla, er ikke nervøs for det voksende fokus på bæredygtighed. Han mener, at Arla har gearet sig til omstillingen, og at Arlas ejerform ligefrem er på mode.
Foto: Arla
Foto: Arla

Da Arlas adm. direktør, Peder Tuborgh, i sidste uge deltog i en paneldebat i anledning af fejringen af Lanbrugsraadets 100-års jubilæum, mente han, at andelsselskabernes forretningsmodel er rustet til de kommende års udfordringer.

Han afviste også, at den øgede opmærksomhed på bæredygtighed kan blive et problem for Arla.

Det skriver Landbrugsavisen.

"Vi har levet med det her og arbejdet med at forbedre os på det her i lang tid. Vi er dybt talentløse til at snakke om det, men det er en helt anden snak. Men hvor er der sket meget effektivisering både bæredygtighedsmæssigt og produktivitetsmæssigt. Jeg mener faktisk, at ejerformen er enormt trendy," sagde han ifølge mediet.

Arla-partner indgår i historisk stor olympisk sponsoraftale

"Ofte god efter": Arla ændrer ord for holdbarhed på mælkekartoner

Kunstig intelligens skal styrke Arlas mælkeproduktion 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu