Arla tror på en fjerdedel økologi

Mejerikoncernen erklærer sig foran tidsplanen i sin strategi om at øge salget af økologiske produkter med 50 pct. inden 2020.

Salget af Arlas økologiske produkter steg med 9,6 pct. til 989 mio. kr. i 2017 fra 902 mio. kr. året før. Dermed ligger mejerikoncernen foran tidsplanen på den målsætning, der blev lanceret forrige marts om at øge salget af økologiske mejeriprodukter med 50 pct. frem mod 2030. Selskabet tror på, at andelen af økologi kan hæves fra 17 til 25 pct.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også