FødevareWatch

Foreningen bag kampagnen Minna og Gunnar nedlægges

Foreningen Fiskebranchen, som blandet andet har stået for fiskekampagnerne "2gangeomugen" og tidligere "Minna og Gunnar" bliver nedlagt, efter at der ikke kan opnås enighed om den fremtidige drift.

Skuespillerne Kirsten Lehfeldt og Niels Olesen i skikkelse af rollerne "Minna og Gunnar", som i slutningen af halvfemserne og starten af nullerne var med til at øge danskernes interesse for fisk. | Foto: Annette Jønsson

I et forsøg på at strømline indsatsen, som peger i retning af forbrugerne, gik fiskeriets organisationer for mange år siden sammen i foreningen Fiskebranchen. Gennem foreningen søgte man midler og gennemførte kampagner som "2gangeomugen" og før det "Minna og Gunnar" med skuespillerne Kirsten Lehfeldt og Niels Olesen i hovedrollerne.

Men aktiviteterne har i de seneste år ikke fundet opbakning og tilslutning blandt alle medlemmerne i forening, og derfor afsluttes de projekter og kampagner, som er gennemført, hvorefter forening og sekretariat lukkes ned.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Ketchupeffekt redder resultatet hos kæmpen Euro Cater

Den nordjyske Euro Cater-koncern, der omsætter for over 8 mia. kr., har igen haft et svært og coronapåvirket regnskabsår. Samlet blev det dog til et positivt resultat i et år, hvor store nedgange blev afløst af store opture, siger økonomidirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier