McDonald's sælger overraskende meget mad i USA

Tilbud på drikkevarer og særlige sandwiches har skubbet overraskende godt på salget hos McDonald's.
AF RITZAU

Der er godt gang i kasseapparaterne på McDonald's-restauranterne i USA, viser selskabets regnskab for tredje kvartal i år.

Salget var bedre end forventet og er steget med 4,1 procent.

McDonald's forklarer fremgangen med succes med kampagnen "McPick 2", hvor man kan få to ting på menuen for 5 dollar, samt den nye sandwichserie Signature Crafted.

Derimod var de overordnede resultater for hele McDonald's-kæden helt på linje med forventningerne, da omsætningen lød på 5,75 milliarder dollar, mens bundlinjen viste et plus på knap 1,9 milliarder dollar.

Det svarer til lige under 12 milliarder danske kroner.

"Vi servicerer flere kunder og oftere ved at tilbyde velsmagende mad til rimelige priser med hurtig service og venlig gæstfrihed, som kunderne forventer fra McDonalds," siger McDonalds-chef Steve Easterbrook i en pressemeddelelse til regnskabet.

Regnskabet giver ifølge erhvervsmediet CNBC et smugkig ind i McDonalds prioriteter den kommende tid.

Her vil McDonald forsøge at føje nye produkter til menuen, renovere deres butikker samt arbejde på digital bestilling og levering af deres mad, skriver CNBC.

På aktiemarkedet faldt McDonald's-aktien dog små 2 procent, umiddelbart efter at regnskabet kom ud, skriver Ritzau Finans.

McDonalds skruer markant op for leveringssats

McDonald's danske restauranter overtaget af rigmand i skattely

Fransk politi laver razzia mod Mcdonald's

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også