FødevareWatch har løbende beskrevet Cocios indtog på det filippinske marked, hvor den klassiske chokolademælk har haft pæn succes siden lanceringen i 2015.
De filippinske storbyer Manila og Cebu er nu omdrejningspunktet i jagten på fremtidig vækst for Arla-selskabet, der lavet en ny strategi, som henvender sig til millenials (18-30-årige) i store byer.
Det skriver Foodsupply.
"Det er de to storbyer, vi har satset på i første omgang, og hvor vi har været til stede on the go og i udvalgte supermarkeder - simpelthen for at få den asiatiske kultur ind under huden. Der er mange, der pendler, der er et købestærkt publikum i især Manila, og vi havde et godt set-up derude i forvejen, hvilket gjorde, at vi kunne komme ud på hylderne," siger Cocios marketingdirektør Mikael Horsbøll, og tilføjer:
"Vi tager erfaringerne fra Filippinerne med videre og vurderer nu, hvor aggressivt vi skal gå til regionen derude. Det overvejer vi stadig."
Ildsjæl i Filippinerne hjælper Cocio til fortsat vækst
Arla sælger nu Cocio i 20 markeder
Ny struktur bringer Cocio tættere på Arlas bøffer
Cocio leverer historisk fremgang