Cocio tester ny storbystrategi i Filippinerne

Arlas kakaomælk skal ud til mange flere lande, og i den strategi er to store byer i Filippinerne afgørende. Det fortæller Cocios marketingdirektør.
Foto: Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

FødevareWatch har løbende beskrevet Cocios indtog på det filippinske marked, hvor den klassiske chokolademælk har haft pæn succes siden lanceringen i 2015.

De filippinske storbyer Manila og Cebu er nu omdrejningspunktet i jagten på fremtidig vækst for Arla-selskabet, der lavet en ny strategi, som henvender sig til millenials (18-30-årige) i store byer.

Det skriver Foodsupply.

"Det er de to storbyer, vi har satset på i første omgang, og hvor vi har været til stede on the go og i udvalgte supermarkeder - simpelthen for at få den asiatiske kultur ind under huden. Der er mange, der pendler, der er et købestærkt publikum i især Manila, og vi havde et godt set-up derude i forvejen, hvilket gjorde, at vi kunne komme ud på hylderne," siger Cocios marketingdirektør Mikael Horsbøll, og tilføjer:

"Vi tager erfaringerne fra Filippinerne med videre og vurderer nu, hvor aggressivt vi skal gå til regionen derude. Det overvejer vi stadig."

Ildsjæl i Filippinerne hjælper Cocio til fortsat vækst

Arla sælger nu Cocio i 20 markeder

Ny struktur bringer Cocio tættere på Arlas bøffer

Cocio leverer historisk fremgang

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også