FødevareWatch

Nestlé flirter med danske fødevareiværksættere: Kom til os

Danske iværksættere er i topklasse, mener Nestlés globale innovationsdirektør. Han vil gerne have kontakt til mindre selskaber, der kan indgå i et partnerskab.

Foto: Fabrice Coffrini/AP/POLFOTO/arkiv

Verdens største fødevarevirksomhed, Nestlé, gør nu kur direkte til danske fødevareiværksættere.

Selskabet leder efter partnerskaber i Danmark, fortæller Gerardo Mazzeo, der er Nestlés globale innovationsdirektør.

"Danske iværksættere på fødevareområdet er i topklasse, og Danmark er i den grad et fødevareland, så derfor er vi meget interesserede i partnerskaber med iværksættere fra Danmark. Danske iværksættere er meget velkomne til at kontakte Nestlé," siger han efter et besøg i Danmark i denne uge, hvor han var paneldeltager til en debat på teknologifestivalen TechBBQ i Øksnehallen i København.

Ud over at deltage i debatten var han også rundt og se de mange stande på TechBBQ, og han havde på sine to travle dage i København møder med 15 danske iværksættere.

Særligt virksomheder med en bæredygtig profil har interesse, fortæller Gerardo Mazzeo.

"Vi vil høre fra mennesker, der ønsker at forandre verden på en bæredygtig og positiv måde. Jordens befolkning vokser stærkt, og behovet for fødevarer vil stige med mindst 60 pct. i år 2050. Der må gøres noget meget aktivt, og det skal være på en bæredygtig, ressourcebesparende måde," siger innovationsdirektøren.

Han fortæller desuden, at også ideer inden for e-commerce, grøn omstilling eller produktion er interessante partnermuligheder.

Nestlé, der har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden, afsætter årligt 11 mia. kr. til fødevareforskning og udvikling.

Selskabet er til stede i 189 lande i verden og har 328.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 625 mia. kr.

Nestlé hopper på veganervognen med nyt opkøb

Nestlé vil fastholde sin konfektureforretning uden for USA

Nestlé varsler lavere vækst grundet prispres

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier