Efter et trist første halvår af 2017, hvor Rema 1000 tabt 1,2 pct. i markedsandel i hjemlandet Norge, mens ærkerivalen Kiwi omvendt voksede med 1 pct., går Rema 1000 nu målrettet efter at erobre Nettos plads som den førende discountkæde i Danmark.
Det skriver Berlingske Business.
"Vi bygger lige så mange Rema 1000-butikker, som forbrugerne vil have. Men vi åbner ikke flere, end det giver mening. Remas våben er at være de mest effektive og have de laveste omkostninger i forhold til konkurrenterne. Jeg er helt sikker på, at vi kan blive endnu mere effektive og tilbyde kunderne endnu lavere priser end i dag. Vi skal give kunderne de absolut laveste priser. For jo større, mere effektive og rationelle, vi er, jo bedre butikker kan vi drive," siger Ole Robert Reitan til Berlingske Business.
Han er adm. direktør i Rema 1000 og blandt Norges allerrigeste.
Rema vil åbne 40 nye butikker i Norge efter nedtur
Danskerne vil helst handle i Rema 1000 og Føtex
Detailekspert: Overraskende mange savner Kiwi