Den hollandsk-britiske koncern Unilever oplever vækst i andet kvartal helt i tråd med forventningerne, da en varm sommer i resten af Europa har bidraget til et godt salg af både Ben & Jerry's- og Magnum-is.
Det fremgår af koncernens regnskab for andet kvartal.
Den underliggende omsætning steg med 3 pct., hvor analytikerne ifølge Bloomberg News ventede 2,5 pct.
Væksten var en smule højere end de 2,9 pct. i første kvartals. Salgsvolumen i perioden var uændret, og salgsvæksten kan tilskrives prisstigninger på 3 pct.
"Vi venter stigende vækst i andet halvår drevet af udfasningen af vores innovationsplaner og øget prioritering vores brand- og marketingsinvesteringer," siger adm. direktør, Paul Polman.
Omsætningen i andet kvartal 2017 landede på 13,7 mia. euro, og bruttomarginen steg med 40 pund til 43,1 pct.
Den underliggende indtjening per aktie steg i det første halve år med 14,4 pct. til 1,13 euro inklusive en positiv valutapåvirkning på 2,6 pct.
Nettooverskuddet i første halve år af 2017 landede på 3317 mio. euro, hvilket er et godt stykke højere end første halve år af 2016, hvor resultatet lød på 2710 mio. euro.
Reckitt Benckiser sælger fødevaredivision for 27 mia
Unilever og Hormel Foods jagter samme britiske fødevaredivision i milliardkrig
To danskere med i global madspildskoalition