Mens amerikanske fastfood-kæder som KFC, McDonald's og Burger King øjner lukrative vækstmuligheder i Kina, gør landets egen burgerkæde Hua Ke Duo omvendt alt for at begrænse konkurrencen fra store, udenlandske kæder.
Det skriver globalmeatnews.com.
Ved at satse på sorte sesamboller, chilliaroma og lave priser tager Hua Ke Duo-kæden kampen op med konkurrenterne. Ligesom andre store fastfood-kæder bygger den kinesiske kæde på franchising, og Hua Ke Duo er i øjeblikket ved at finde franchisetagere i forbindelse med kædens ekspansion, som tager sit udgangspunkt i Kinas folkerige østkyst.
Det fremgår ikke af artiklen på globalmeatnews.com, hvor stor Hua Ke Duo-kæden med et stiliseret panda-logo er – eller hvordan kædens vækstplaner er.
McDonald's har omkring 3000 restauranter i Kina, skriver mediet.
Kina er blevet for stor en mundfuld for vestlige fastfoodkæder
Pizzaer i Kina er en vigtig vækstmotor for Chr. Hansen
McDonalds har udpeget ny driftsdirektør