Cloetta presset på profitten

Årets andet kvartal har været udfordrende for bundlinjen i den svenske Cloetta-koncern, der senest har taget en stor nedskrivning på sine italienske forretning. På nederste linje mangler der over 400 mio. svenske kr.

I et slikmarked der overordnet er inde i en positiv udvikling, må den svenske Cloetta-koncern, som står bag brands som Läkerol, Bilar og Skipperpiber se den organiske vækst gå tilbage med 0,5 pct. i årets andet kvartal. Salget voksede dog med et par hundrede mio. svenske kr. til 1,441 mia. svenske kr.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også