Dansk direktør i handelsvirksomheden Burt Lewis Ingredients, Christian Nøhr, forsøger at overbevise kinesiske forbrugere om fortræffelighederne ved blandt andet Bakkedal-smør fra Dragsbæk.
Efter besøg på den kinesiske udgave af Sial-messen i Shanghai er der kommet hul igennem for den Fredericia-baserede afdeling af den amerikanske virksomhed, skriver Fyens Stiftstidende.
"Kineserne går på coffeeshops, får en hvid bolle, som de skærer i to, lægger en skive smør i og dypper i the eller kaffe. Forbrugerne er først inden for det sidste års tid begyndt at stifte bekendtskab med den smør, vi kender. Det er især, fordi Arla har promoveret smørbart," siger Christian Nøhr, der til avisen også siger, at messen har været en kæmpesucces, og at han næsten skal ansætte tre nye for at kunne følge op på interessen i Shanghai.
Det skal ske på Arlas nye innovationscenter
Øget konkurrence koster margarineproducent millioner
Lidl stryger til tops blandt de største i Storbritannien