Dragsbæk-sælger forsøger sig med smørsalg i det kinesiske

Der skal mere smør på kinesernes brød, og det kommer der i fremtiden, hvis det står til direktøren i handelsvirksomheden Burt Lewis Ingredients.
Foto: ritzau/Thomas Borberg
Foto: ritzau/Thomas Borberg

Dansk direktør i handelsvirksomheden Burt Lewis Ingredients, Christian Nøhr, forsøger at overbevise kinesiske forbrugere om fortræffelighederne ved blandt andet Bakkedal-smør fra Dragsbæk.

Efter besøg på den kinesiske udgave af Sial-messen i Shanghai er der kommet hul igennem for den Fredericia-baserede afdeling af den amerikanske virksomhed, skriver Fyens Stiftstidende.

"Kineserne går på coffeeshops, får en hvid bolle, som de skærer i to, lægger en skive smør i og dypper i the eller kaffe. Forbrugerne er først inden for det sidste års tid begyndt at stifte bekendtskab med den smør, vi kender. Det er især, fordi Arla har promoveret smørbart," siger Christian Nøhr, der til avisen også siger, at messen har været en kæmpesucces, og at han næsten skal ansætte tre nye for at kunne følge op på interessen i Shanghai.

Det skal ske på Arlas nye innovationscenter

Øget konkurrence koster margarineproducent millioner

Lidl stryger til tops blandt de største i Storbritannien

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også