Øget konkurrence koster margarineproducent millioner

Margarineproducent Dragsbæk har efter et par års fremgang set både indtjening og bundlinje falde i 2016. Direktøren kalder året for tilfredsstillende. Ny nedgang venter, før ny strategi skal levere resultater i 2018.
Dragsbæk står bag produktet Bakkedal, som konkurrerer med flere smørbare produkter fra Arla. | Foto: Mathilde Bech/ JP
Dragsbæk står bag produktet Bakkedal, som konkurrerer med flere smørbare produkter fra Arla. | Foto: Mathilde Bech/ JP

Der bliver færre og færre kroner i at producere margarine til de danske frokostborde, og i Dragsbæk-koncernen har man taget hul på en ny strategi, der fra 2018 skal levere resultater.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også