Arla-konkurrent vil vinde terræn med delevenlige desserter

Vejen til briternes hjerter går gennem dessertbægre, som kan deles af flere. Det mener den store tyske mejerikoncern Müller, der i Storbritannien konkurrerer med Arla.
Foto: MWD
Foto: MWD

Der er vækst på den britiske menu hos den tyske mejerikoncern Müller.

Af en pressemeddelelse fremgår det, at koncernen har identificeret "the big pot"-markedet som et marked, der frem mod 2020 kan vokse med 700 mio. britiske pund, svarende til 6,1 mia. kr., og at man med en række nye produkter vil have del i den vækst.

Selskabet har lanceret flere nye produkter i 200 grams bægre med mousse i serien Müller Püd, og de er ifølge Müller UK & Ireland perfekte som delevenlige desserter.

"Vi har investeret en betydelig mængde tid og ressourcer på at forbedre vores forståelse af shoppere og forbrugere, og hvis vi skal låse op for en bæredygtig vækst i kategorien, er det afgørende, at vi sætter kunderne og forbrugere i centrum for alt, hvad vi gør. Det er klart, at der er et marked for nye spændende produkter som Müller pud mmMousse, det er et segment i markedet med stort potentiale for vækst," udtaler Michael Inpong, marketingdirektør i Müller, i meddelelsen.

Siden 2015, hvor Müller overtog det britiske mejeriselskab Dairy Crest, har tyskerne skruet gevaldigt op for markedet, hvor Arla spiller en dominerende rolle.

Britisk Arla-konkurrent lander lang aftale med Nestlé

Arla får øget konkurrence i engelsk detailkæde

Britisk mejeriopkøb åbner op for Arla-parløb

Tysk mejerigigant køber op hos britisk rival

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også