Nutella-ejer køber amerikansk chokoladeproducent

Det italienske chokoladeselskab Ferrero har udset sig USA som et vigtigt vækstmarked. Som et led i den strategi er et nyt opkøb netop faldet på plads.
Foto: Jesper Stormly Hansen/POLFOTO
Foto: Jesper Stormly Hansen/POLFOTO

Ferrero, der er kendt for at stå bag brands som Nutella og Kinder Æg, har opkøbt den amerikanske konfektureproducent Fannie Manny.

Det skriver Foodbev.

Fannie Manny producerer premium-produkter og hører hjemme i Ohio. I alt har selskabet 80 butikker og 750 ansatte i hele USA.

"Fannie May er en stærk strategisk og kulturel tilføjelse til Ferrero (...) USA er et vigtigt vækstmarked for Ferrero, og vi er begejstrede for muligheden for at støtte og udvikle et stor amerikansk mærke, mens vi fortsætter med at udvide vores tilstedeværelse i USA," siger Giovanni Ferrreo i en pressemeddelelse.

Fannie May vil efter opkøbets afslutning, som ventes i maj, fortsætte som en selvstændigt brand.

I januar bragte Business Insider, med udgangspunkt i en liste over verdens rigeste fra Sunday Times, en opgørelse over de 21 rigeste europæere. 52-årige Italienske Giovanni Ferrero er sammen med familien at finde på plads nummer 15. Samlet har familien angiveligt en formue på 15,1 mia. britiske pund - svarende til 130,9 mia. kr.

Ferrero afslutter kiksekøb

Flere fødevarefamilier blandt Europas rigeste

Medie: Ferrero Rocher-ejer tæt på at udvide sit slikimperium

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også