Amerikansk chololadekæmpe dropper Kina efter fiasko

Fejlslagen kinesisk strategi har fået den amerikanske chokoladegigant Hershey til at trække sig hjem fra det store marked i øst.
Foto: Charlie Riedel/AP/ritzau/arkiv
Foto: Charlie Riedel/AP/ritzau/arkiv
AF RITZAU FINANS OG JØRGEN RUDBECK

Chokoladeproducenten Hershey har under dens nye topchef, Michele Buck, fremlagt en ny strategi, hvor den igen vil sætte fokus på det amerikanske marked.

Det skriver Wall Street Journal ifølge Ritzau Finans.

Hersheys tidligere topchef havde forsøgt at komme ind på det kinesiske marked, men det viste sig at være en dyr fejlvurdering.

Blandt andet ramte en økonomisk nedtur Kina kort efter, at Hershey havde investeret i en lokal kinesisk chokoladeproducent og investeret i hele regionen.

"Vi har bestemt lært en masse gennem øvelserne og trængslerne," udtaler Michele Buck om det nu afsluttede arbejde i Kina.

Hershey afviste for få måneder siden et overtagelsesforsøg fra Mondelez, som ellers ville have dannet det største slikselskab i verden.

Prisen på chokolade er på vej ned

Hershey udnævner ny koncernchef

Rygter om salg sender Mondelez-aktien i vejret

Amerikansk slikkæmpe siger farvel til topchef

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også