FødevareWatch

Svensk burgerkæde skruer op for vegetarsats

Den svenske burgerkoncern Max havde for et år siden en målsætning om at hver femte måltid i burgerrestauranten i 2020 skal være fri for kød. Den målsætning bliver nu skruet op.

Foto: JENS DRESLING/POLFOTO/ARKIV

For omkring et år siden lancerede den svenske burgerkæde Max, som er tilstede i Danmark med to restauranter i København og Herlev, et koncept, der er meget ulig en burgerrestaurant.

Godt nok har de øvrige store fastfoodkæder på markedet også salatalternativer til kunderne, men Max tog den sidste år et skridt videre med en decideret strategi om, at hver femte solgte måltid i kædens 107 svenske restauranter i 2020 ikke skal indeholde kød.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier