Da Erik Eisenberg 1. januar 2016 tiltrådte stillingen som kommunikationsdirektør i Danish Crown, skulle han træde i de store sko, som foregående direktør Anne Villemoes havde efterladt.
Hun nåede at lede slagteriets kommunikation i ti år, mens afløseren nu efter kun godt et år har valgt at forlade embedet.
Det oplyser Danish Crown i en medddelelse.
Fratrædelse sker ifølge Danish Crown af personlige årsager.
Forud for arbejdet i Danish Crown var Erik Eisenberg ansat i Mærsk og Dansk Supermarked.
"Jeg har haft et spændende job i et spændende firma i en spændende omvæltningstid. Men jeg må samtidig konstatere, at efter mere end 10 år i toplederroller som ansvarlig for store, anerkendte firmaers kommunikation har jeg personligt brug for et sporskifte," udtaler Erik Eisenberg i en kommentar.
Erik Eisenberg har været med under udarbejdelsen af Danish Crowns senest præsenterede strategi ”4WD – Forward", som blev lanceret i november.
"Erik Eisenberg har spillet en stor og vigtig rolle i at realisere vores fælles ambition om at forandre Danish Crown omdømmemæssigt – fra en dansk slagterivirksomhed til en international fødevare- og forædlingsvirksomhed. Det arbejde fortsætter, men vi tager til efterretning, at Erik ikke længere skal være en del af projektet. Vi ønsker ham held og lykke med den videre færd," udtaler adm. direktør Jais Valeur i meddelelsen.
Danish Crown igangsætter nu en søgning efter en afløser.
Danish Crown er skeptisk over for EU's kødovervågning
Danish Crown vil støve sit image af og tiltrække talenter
Maersk-mand skal lede Danish Crowns kommunikation