Den store Yum-koncern, der driver fastfoodkæder mange steder i verden, forsøger nu igen med et kinesisk Taco Bell-sats.
Det skriver Wall Street Journal efter at koncernen har åbnet den første af i alt 1000 kommende Taco Bell-restauranter i Kina.
Sidst Yum, der i mange lande også står bag KFC og Pizza Hut, forsøgte sig med taco-konceptet i Kina, måtte de i 2008 erkende, at de kinesiske forbrugere ikke havde lyst til den amerikanske spise.
I den kommende Taco Bell-version har man lavet et koncept, som tager udgangspunkt i det kinesiske menukort, og der kommer en stribe produkter, som ikke serveres i andre lande.
Med satsningen føjer Yum og Taco Bell sig til rækken af internationale fødevarekoncerner, der vil have andel i den voksende kinesiske middelklasses pengepunge. Tidligere har McDonalds meldt ud, at de har planer om at åbne 1500 nye restauranter i de kommende år, og Starbucks har planer om at åbne 2000 kaffebarer inden udgangen af 2021.
300 nye Pizza Hut-restauranter på vej i Østeuropa
Pizza Hut-ejer opjusterer for anden gang i år
Medie: Intens budkrig om McDonald’s i Kina