Den amerikanske fastfoodkoncern Yum Brands, der står bag blandt andet Kentucky Fried Chicken, Pizza Hut og Taco Bell, slog analytikernes estimater i andet kvartal.
Koncernen hævede samtidig sin prognose for hele året efter solid fremgang i især KFC-kæden i det tidligere problemramte kinesiske marked.
Yum-koncernen fremlagde efter børstid onsdag et justeret overskud per aktie på 75 cent i andet kvartal, hvor gennemsnittet af analytikernes estimater indsamlet af Bloomberg News lød på 74 cent per aktie.
Koncernen er ved at frigøre sig fra den kinesiske forretning for i stedet at at fokusere på de hjemlige forretninger, og det stigende KFC-salgsmomentum i Kina gør en udskilning mere attraktiv.
Yum Brands venter nu en fremgang i driftsresultatet på mindst 14 pct. i år, hvor der tidligere var tale om en forventet fremgang på 12 pct. Det er anden gang i år, at koncernen opjusterer med 2 pct.point.
Trods den kinesiske fremgang var der opbremsning i salget på hjemmefronten i USA. Den samlede omsætning kunne ikke leve op til analytikernes estimater med et salg på 3,01 mia. dollar mod de ventede 3,09 mia. dollar.
"Udfordrende brancheforhold i USA bidrog til de bløde salgsresultater," pointerede koncernchef Greg Creed ifølge Bloomberg News.
Yum-aktien steg med 4,7 pct. til 89,75 dollar i eftermarkedet.
Medie: Intens budkrig om McDonald’s i Kina
Yum Brands fik vendt den kinesiske junk
KFC får erstatning efter rygter om mutant-kyllinger