Om end de gyldne buer over landets 89 McDonaldsresaturanter nok får lov at blive hængende, så skal kædens lokaler have en overhaling og fra og med udgangen af næste år køre efter et nyt koncept. Det skriver Berlingske Business.
Restauranterne skal blandt andet udstyres med store skærme, hvor gæsterne selv kan bestille sin mad og på sigt bygge sine egne burgere. Et koncept, der vil lystre navnet "Made for you." Samtidig skal køkkenerne også geares til at tage imod de mere specielle ordrer, skriver avisen i et interview med den administrerende direktør i Danmark, Joachim Knudsen.
Han forklarer, at man vil investere et trecifret millionbeløb i ombygningerne, fordi burgergiganten befinder sig i "en brydningstid."
"Vi har ligget i Danmark i 35 år, og vi er kendt for vores ikoniske produkter. Men vi er også en forretning, der er nødsaget til at udvikle os med samfundet, så vi fremstår tidssvarende og moderne. Og vi kan se, at det bliver mere og mere vigtigt for gæsterne, at de føler, at maden bliver lavet på deres præmisser," siger han til Berlingske.
Joachim Knudsen understreger, at man ikke vil afskedige medarbejdere i forbindelse med det nye koncept.
McDonald’s: Danske serviceuddannelser er for dårlige, vi opretter vores egen
McDonald indgår samarbejde med flyselskab
McDonald's vil servere burger ved bordet i USA
Mcdonald's forklarer: Derfor er vores burgere flottere på billederne