Mcdonald's forklarer: Derfor er vores burgere flottere på billederne

I en ny reklamefilm viser Mcdonald's, hvordan fastfood-kæden manipulerer med billederne, så der er forskel på burgerne i reklamerne, og dem de får serverer i restauranterne.
Foto: McDonald's Corp.
Foto: McDonald's Corp.

483.000 visninger, 3000 likes og 296 delinger har en reklamefilm fra Mcdonald's fået på under en uge, siden den blev lagt på fastfood-kædens danske Facebook-side 19. oktober.

Filmen viser, hvordan kæden manipulerer med billederne af burgerne for at få dem til at se pænere ud, når de er med i reklamefilm og -billeder.

På filmen ser man, hvordan madstylisten Christopher Bomann minutiøst placerer salat og tomat med en pincet, og bruner kødet forsigtigt på kanterne, så det får den helt rigtige farve.

"Jeg steger kun bøffen i kanten , og det gør jeg, fordi den så er kold inde i midten, og det gør, at salaten ikke faldersammen på grund af varme. Min fornemmeste opgaver er at forberede alt ting til Kasper, som står foran kameraet og laver hele byggeprocessen, som faktisk er det, filmen handler om," siger Christopher Bomann i filmen. Han forklarer, at det vigtigste ved at lave en visuelt flot burger er, at alt indholdet er koldt.

Det lader til at spinnet har succes blandt de ellers kritiske danske forbrugere. F.eks. skriver en Facebook-bruger på Mcdonald's Facebook-side: "Jeg synes faktisk det er virkeligt fedt at I fortæller sandheden og endda viser hele processen med hvordan burgeren bliver farvekorrigeret og får fjernet eller tilføjet småting og så videre. Om man så synes det er okay eller ej, så kan man da næsten ikke lade være med at blive imponeret over ærligheden."

Kommentaren har fået 853 likes.

Ældre kvinde sagsøger fastfood-kæde for svimlende beløb

McDonald’s planlægger asiatisk milliardsalg

McDonald's leverer bedre salg og resultat end ventet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også