Mcdonalds og Nutella indleder samarbejde

Fra hver sin ende af buffeten har fastfoodkoncernen Mcdonalds og chokoladeproducenten Nutella indledt et samarbejde, der har givet italienerne adgang til en Nutella-burger.
Foto: AP
Foto: AP

Under navnet Sweety con Nutella har McDonalds i Italien lanceret en Nutella-burger, skriver Independent.

Burgeren, der sendes i retning af de italienske kunder, er pakket ned i æsker som man kender det fra Big Mac og Quarter Pounder, men som man nok kunne forvente, er burgeren mest tiltænkt de dessertspisende Mcdonalds-gæster.

Produktet som indtil videre kun kan købes i Italien består i al sin enkelthed af to bløde bolledele med den kendte smørbare hasselnøddecreme i midten.

Ekstra Bladet har i forbindelse med, at Sweety con Nutella har fået meget medvind på de sociale medier, talt med Mcdonalds Danmarks pressechef, Pia Tobberup, om en mulig dansk lancering.

"Det vi typisk gør er, at vi justerer menukortet fra marked til marked - med lokale delikatesser. Herhjemme har vi eks. en burger der er nøglehulsmærket burger (en burger med grovbolle og kylling, red.). Nutella er som bekendt en italiensk delikatesse, og vi har derfor ikke umiddelbart planer om at lancere nutella-burgeren herhjemme," siger Pia Tobberup til Ekstra Bladet.

Easyfood markerer markant fremgang med skyhøje vækstmål

Mcdonald's forklarer: Derfor er vores burgere flottere på billederne

Restauranterne ser sultent på hotellernes rekordsucces

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også