Forbrugere har langt mere fokus på, hvordan dyrene har det, før de ender i detailhandlens kølemontre, skriver metroxpress.
Faktisk er en undersøgelse fra Landbrug & Fødevarer ifølge avisen, at 70 pct. af danskerne bekymrer sig om dyrevelfærd, og at flere og flere danskere ønsker at gøre en forskel for dyrene igennem hvilke fødevarer, de køber.
Få adgang til alle FødevareWatch-nyheder – HER!
"Det er et handlemønster, som vi vil fortsætte med at se blandt forbrugerne, og vi har faktisk kun lige set begyndelsen på det. Hvis landmænd, avlere, fødevareproducenter og så videre ikke retter ind i forhold til at opretholde en høj levestandard for dyrene, vil det nye adfærdsmønster få forbrugerne til at skære drastisk ned på kødforbruget eller helt stoppe det," forklarer fremtidsforsker og direktør for virksomheden First Mover, Kirsten Poulsen, til metroxpress.
Coop klar med dyrevelfærdsmærkede fødevarer i 1200 butikker
Nyt dyrevelfærdsmærke lanceres i en byge af skældud
Danske Svineproducenter og Dyrenes Beskyttelse i ordkrig om dyrevelfærd