Trods ildelugtende image: Dansk And tror på julehandlen

Den danske andeproducent forventer en godt julesalg i år på trods af lugtproblemer i andestegene sidste år. Det fortæller direktøren.
Foto: Jacob Erhbahn/Polfot/Arkiv
Foto: Jacob Erhbahn/Polfot/Arkiv
AF RITZAU

Med Mortens aften og julen lige for døren, bliver der lige nu slagtet ænder på højtryk hos Dansk And i Struer.

Virksomheden måtte sidste år trække et parti ildelugtende ænder tilbage op til juletid. Alligevel ser virksomheden optimistisk på fremtiden.

Siden skandalen har de investeret et tocifret millionbeløb i nyt inventar, der skal forbedre fødevarevirksomheden. Dermed er virksomheden klar til højsæsonen, fortæller den administrerende direktør i Dansk And, Per V. Møller til DR P4 Midt & Vest.

"Jeg synes, det går fornuftigt. Vi har en god plan for 2016, hvor vi har sat ind på de væsentligste nøgleområder," siger Per V. Møller, der tiltrådte som ny direktør i juli.

Det kan få store konsekvenser for en virksomhed at ende på forbrugernes sorte liste, og især når det gælder fødevarer er vi hurtige til at dømme på de sociale medier.

Men Dansk And har ifølge brandingekspert Nikolaj Stagis god grund til at håbe, at forbrugerne har glemt alt om dårlige ænder, når julemenuen skal besluttes.

"Dansk And har jo især højsæson op til jul, og det vil sige, at for manges vedkommende er der gået lang tid siden, at man købte en dårlig and til, at man skal købe en and igen," siger Nikolaj Stagis til DR P4 Midt & Vest.

Få overblikket over tilbagetrukne fødevarer gennem fire år

Gulerodsselskab dyrker økologisk vækst

Branchen er gået sammen om 'kødkriger'-samarbejde med Simon Jul

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også