Befolkningen i det skandinaviske trekløver Danmark, Sverige og Norge er vilde med convenience.
Ud af 6.000 forbrugere på tværs af de skandinaviske lande køber halvdelen "on-the-go"-produkter mindst en gang om ugen. Det viser undersøgelsen Convenience Tracker foretaget af GfK Nordics.
Det skriver Dansk Handelsblad.
"Convenience er blevet mere tilgængeligt. Samtidig oplever forbrugerne, at de får mere og mere travlt, og det betyder også et stigende forbrug af on-the-go produkter. Også gerne af produkter med en høj kvalitet," siger Jesper Rocatis Tangaa, research konsulent hos GfK Nordics, til Dansk Handelsblad. Han er ikke overrasket over, at så mange køber convenience på farten.
Ifølge ham er butikkerne generelt blevet bedre til at præsentere måltidsløsninger og drikkevarer som de første varer, forbrugerne møder, og nævner 7-Elevens samarbejde med Cofoco som et godt eksempel.
Mad til de mindste er blevet en kæmpeforretning
Halvdelen af de unge skipper morgenmaden
Avis: Luksus-færdigretter er op til fire uger gamle