Ca. 40 pct. af de ordrer, som Nemlig.com får ind ad døren, bliver gennemført fra dens app.
Det skriver Børsen.
Adm. direktør i Nemlig.com, Stefan Plenge, mener ikke, at mobilkøb har noget at gøre med dovenskab – det handler mere om, at folk altid har deres telefon ved hånden.
"Jeg kan sidde i sofaen og lægge nogle varer i kurven eller stå ude foran køleskabet og se, hvad jeg mangler, mens jeg handler på mobilen," siger Stefan Plenge til Børsen. Han fortæller også, at familier kan bruge hjemmesidens indkøbskurv som indkøbsseddel, fordi flere brugere kan få adgang til samme kurv.
Ifølge Dorte Wimmer, der er detail- og forbrugerekspert hos Retail Institute Scandinavia, rammer online dagligvarehandel rigtigt, fordi det er nemt for forbrugerne, og de kan spare tid. Hun påpeger dog, at det er vigtigt at huske på, at kun ca. 2 pct. af dagligvarehandlen foregår online. Ifølge en ny rapport om e-handel i 2016 fra Dibs handler 20 pct. af dem, der generelt køber dagligvarer online, fra deres telefon.
Jo højere indkomst - jo flere indkøb af fødevarer på nettet
Nemlig.com går i offensiven i Østjylland
Detailkæderne taber på onlinesatsninger