Kunderne i onlinesupermarkedet Coop.dk Mad køber fire gange så meget økologi, som danskerne generelt putter i indkøbsvognen.
Det skriver Coop i en pressemeddelelse til FødevareWatch.
Salget af økologiske varer lå på 32,2 pct. hos Coop.dk Mad i juli måned - et tal som gør onlinesatsningen til den butik, der har den største økologi-andel ud af sit samlede salg.
"Forklaringen er formentlig, at vi har mange børnefamilier som kunder, og de er særligt interesserede i økologi og sundhed. Det afspejler sig selvfølgelig også i vores sortiment, hvor vi lige nu har over 1300 forskellige økologiske varer at vælge imellem," udtaler kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk Mad, i meddelelsen.
Det er særligt inden for kategorien frugt og grønt, at der er sket noget på salgsfronten. Her udgør salget af økologiske produkter nu 50 pct. af det samlede salg på hjemmesiden.
Nemlig.com går i offensiven i Østjylland
Netbutikker lokker danskerne med discount
Coop erkender: Ja, det har været en hård start for onlinebutikken
Detailkæderne taber på onlinesatsninger
Dansk Supermarked tror på e-tegnebøger