Coops onlinebutik er nu størst på det økologiske salg

Det er familierne, som løfter salget af økologiske produkter hos Coop.dk til det bedste niveau i detailkoncernens kæderegi.
Foto: Coop
Foto: Coop

Kunderne i onlinesupermarkedet Coop.dk Mad køber fire gange så meget økologi, som danskerne generelt putter i indkøbsvognen.

Det skriver Coop i en pressemeddelelse til FødevareWatch.

Salget af økologiske varer lå på 32,2 pct. hos Coop.dk Mad i juli måned - et tal som gør onlinesatsningen til den butik, der har den største økologi-andel ud af sit samlede salg.

"Forklaringen er formentlig, at vi har mange børnefamilier som kunder, og de er særligt interesserede i økologi og sundhed. Det afspejler sig selvfølgelig også i vores sortiment, hvor vi lige nu har over 1300 forskellige økologiske varer at vælge imellem," udtaler kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk Mad, i meddelelsen.

Det er særligt inden for kategorien frugt og grønt, at der er sket noget på salgsfronten. Her udgør salget af økologiske produkter nu 50 pct. af det samlede salg på hjemmesiden.

Nemlig.com går i offensiven i Østjylland

Netbutikker lokker danskerne med discount

Coop erkender: Ja, det har været en hård start for onlinebutikken

Detailkæderne taber på onlinesatsninger

Dansk Supermarked tror på e-tegnebøger

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også