Emballageproducenten Hartmann havde gang i Hartmann Technology i årets andet kvartal, mens emballagesalget var uændret.
"Vi skabte gode resultater i andet kvartal, hvor et stærkt maskinsalg drev fremgangen i både omsætning og indtjening," siger Ulrik Kolding Hartvig, adm. direktør i Hartmann, i en kommentar til regnskabet.
Til Ritzau Finans fortæller direktøren, at salget i maskindelen kommer "i klumper", og det er ikke spredt ud over hele året som salget af emballage. Og i 2016 faldt en stor del af omsætningen i andet kvartal, mens det var mere koncentreret om andet halvår sidste år.
"Da der er tale om projektsalg handler det om, hvornår kunderne vil have leveret maskinerne. Ser vi på emballagedelen, så er salget her mere stabilt," siger Ulrik Kolding Hartvig.
Omsætningen steg i kvartalet til 537 mio. kr., hvilket er en pæn fremgang i forhold til kvartalet året før, hvor omsætningen landede på 481 mio. kr. På bundlinjen hiver selskabet et overskud hjem efter skat på 43 mio. kr. mod 9 mio. kr. i andet kvartal 2015.
Samtidig fastholder selskabet forventningerne til hele året.
Hartmann-rival vokser i Europa og USA
Valuta skær millioner af toplinjen hos æggebakkeproducent
Hummel-direktør kaster sig ud i nyt fødevareeventyr
Stabil æggebakkeproducent løfter omsætning