Ni år med underskud hos mel- og müslikæmpe

Heller ikke i 2015 lykkedes det for Lantmännen Ceralia A/S, der står bag blandt andet Axa, Amo og Kornkammeret, at løfte bundlinjen i plus. Samlet har forretningen præsenteret underskud for 268 mio. kr. siden 2007.
Lantmännen Cerealia A/S har en række kendte brands som Axa, Amo og Kornkammeret på de danske detailhylder. Men markedet for mel og müsli er presset og den svenskejede koncern har landet tab de seneste mange år. | Foto: Morten Flarup
Lantmännen Cerealia A/S har en række kendte brands som Axa, Amo og Kornkammeret på de danske detailhylder. Men markedet for mel og müsli er presset og den svenskejede koncern har landet tab de seneste mange år. | Foto: Morten Flarup

Der er stor konkurrence på markedet for müsli, mel og kornprodukter, som sælges til såvel danske morgenmadsmennesker som til foodservice-segmentet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også