Unilever har brugt 6,7 milliarder på barberfirma

Den internationale fødevarekoncern Unilever har brugt én milliard dollars på at købe firmaet Dollar Shave Club.
Foto: Unilever/PR
Foto: Unilever/PR

Firmaet Dollar Shave Club, som sælger barbergrej til mænd, fik en enorm eksponering, da selskabets reklame gik viralt på nettet via Youtube.

Det er ikke gået fødevaremastodonten Unilevers næse forbi. Det internationale firma har købt barberkoncernen for én milliard dollars, eller hvad der svarer til 6,74 mia. kr. Det skriver den amerikanske avis The Wall Street Journal.

Ifølge avisen oplyser Dollar Shave Club, at det har 3,2 millioner brugere og en omsætning på 152 millioner dollars (over 1 mia. kr.) i 2015, en omsætning man fra Unilevers side forventer vil stige til over 200 millioner dollars (1,3 mia. kr.) i 2016.

Unilever hyrer ny direktør for global handel

Nestlé lukker milliardhandel i Storbritannien

Unilever leverer ventet start på året

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også