Den amerikanske fastfood-gigant McDonald’s har efterhånden fået vendt skuden og fået gang i salget igen efter et par magre år, ikke mindst i hjemlandet.
En af de væsentlige grunde til, at burgerkæden er kommet tilbage på vækstsporet, skal findes i en beslutning om at begynde at servere morgenmad hele dagen i sine amerikanske butikker. Og den strategi udvides nu.
Det skriver Bloomberg.
McDonald’s har ifølge nyhedsbureauet annonceret planer om at sætte endnu flere af produkterne fra sin morgenmadsmenu til salg hele dagen. De nye tilføjelser til heldagsmenuen vil ske i samtlige amerikanske restauranter fra september.
Koncernen startede i september 2015 sin morgenmadssatsning ved udvalgte restauranter i USA, men senere på året udvidede man det til at gælde samtlige butikker i landet. Hidtil har det dog kun været ganske få produkter fra morgenmadssortimentet, der har været tilgængelige hele dagen. Men det ændrer man altså fra september.
McDonald’s kommer med regnskab for tredje kvartal af sit skæve regnskabsår 26. juli. Og her får man at se, om den nye strategi fra topchef Steve Easterbrook fortsat bærer frugt, eller om kunderne har mistet appetitten på morgenmad.
Nu vil McDonald’s servere morgenmad hele dagen
McDonald’s udvider amerikansk morgenmadssatsning
McDonald's satsning på morgenmad løfter salget
McDonald's skyder gang i dansk milliardsalg
McDonald's vejet og fundet for let trods federe salg