Sidste år hævede Just Eat sit provisionsloft på en ordre fra 10 til 12 pct.
Det blev restauranterne, som sælger deres mad igennem fastfood-portalen, sure over, fordi det mindskede deres indtjening.
Direktøren for Just Eat, David Buttress, siger til Børsen, at han sagtens kan forstå, at restauratørerne er mugne over beslutningen:
"Jeg kan godt forstå restauranterne, for ingen bryder sig om prisstigninger. Men vi lytter selvfølgelig til kritikken, og vi skal hjælpe dem med at beholde deres marginer. Det sker f.eks. ved at forhandle aftaler på plads med betalingsudbydere i Danmark eller ved at sikre dem mængderabat på pizzabakker."
I 2015 gik omkring 300 af restauranterne sammen om at true Just Eat med en boykot, hvis ikke portalen ændrede sin politik. Det skete dog aldrig, for Konkurrencestyrelsen vurderede, at en sådan handling ville være på kant med konkurrenceloven.
Just Eat tjener bedre på højere gebyrer
Just Eat-rival vokser uden for Danmarks grænser
Just Eat-stifter svarer igen på fonds kritik