Nyt mærkat: Kun én Dolmio-dag om ugen

Ejerne af Dolmios pastasauce, amerikanske Mars Food, vil introducere et mærkat, der skal rådgive kunder omkring hvilke af dets produkter, der kun burde indtages "lejlighedsvist".
Foto: VALDEMAR JØRGENSEN/POLFOTO/ARKIV
Foto: VALDEMAR JØRGENSEN/POLFOTO/ARKIV
AF RITZAU FINANS

Mars Food, firmaet der ejer Dolmios pastasauce, vil introducere et mærkat, der skal rådgive kunder omkring hvilke af dets produkter, der kun burde indtages "lejlighedsvist". Firmaets søde produkter som Mars-barer, Snickers og M&Ms vil dog ikke være en del af initiativet, skriver The Independent.

Som led i et fem-års sundhedsinitiativ vil Mars Food begynde at markere flere af deres pastasauce-produkter som værende "til lejlighed", da de indeholder høje mængder af både sukker, salt og fedt. Ifølge Mars betyder denne "af og til" opfordring ideelt set, at man begrænser sit indtag af Dolmio til én enkelt gang om ugen.

"Vores ernæringskrav sætter en høj standard for vores produkter, og vi ønsker at hjælpe vores kunder med at forstå forskellen mellem "hverdags" og "lejlighedsvise" produkter, som del af en afbalanceret diæt. Det stigende antal overvægtige er en reel bekymring, og der skal nye initiativer til for at ændre trenden," siger Fiona Dawson, global leder af Mars Food, til The Independent.

Firmaet har sat det som et mål at skære det gennemsnitlige saltindhold ned med 20 pct. inden 2021 og reducere sukkerindholdet i udvalgte sauces inden 2018. Initiativet vil dog fortsat kun inkludere madprodukter og ikke det brede udvalg af søde sager.

Mars sælger mere chokolade til danskerne

Mars mærket af færre impulsindkøb

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter