Arla: Vi har den økologiske førertrøje på i foodservice

Arla har oplevet en markant stigning i efterspørgslen på økologiske mejeriprodukter fra storkøkkener og kantiner. Det har fået mejeriets salgstal til at vokse i 2015.
Arla vokser inden for foodservice-sektoren. | Foto: POLFOTO
Arla vokser inden for foodservice-sektoren. | Foto: POLFOTO

Nye salgstal fra Arla viser, at salget af økologiske mejeriprodukter til foodservice-sektoren er steget med mere end 15 pct. fra 2014 til 2015 Og tallene for de første måneder af 2016 viser, at udviklingen fortsætter, skriver mejeriet i en meddelelse til FødevareWatch. Tallene for 2016-væksten er dog ikke oplyst.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter